Aktualności

Black Friday i Cyber Monday to generatory zysku dla e-commerce

Data: 2019.12.06

Statystyki obsługiwanego przez KIR systemu szybkich płatności internetowych Paybynet pokazują, że w Polsce Black Friday to zyskujący na popularności maraton zakupowy. W piątkowy wieczór odnotowano kolejne rekordy w systemie Paybynet i obrotach sklepów internetowych. Dane KIR pokazują również, że na popularności zyskuje Cyber Monday, który za oceanem słynie ze spektakularnych wyprzedaży właśnie w sklepach on-line.

Średnia wartość koszyka zakupów dokonywanych w tym roku podczas Black Friday w internecie wyniosła ponad 225 zł – wynika z danych KIR. To więcej niż Polacy wydali w ubiegłym roku -  średnio 190 zł. Statystyki transakcji wykonywanych w systemie Paybynet pokazują, że kwoty przeznaczane na zakupy internetowe w trakcie Czarnego Piątku były wyższe o ponad 19 proc. w porównaniu z październikiem br., gdy średnia wartość koszyka wyniosła 189 zł. Wartość transakcji zrealizowanych w czasie  Black Friday w systemie Paybynet wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 44 proc.

– Dane pokazują, że rośnie również zainteresowanie ofertą sklepów internetowych przygotowaną w ramach Cyber Monday, tłumaczy Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR. – W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday wydaliśmy średnio 160 zł, w tym 208 zł – to wzrost o 30 proc. Sklepy on-line dobrze wiedzą, jak przyciągnąć klientów. Potwierdza to również wartość transakcji wykonanych tego dnia – szacuje się, że łącznie Polacy wydali tego dnia 2 mld zł – komentuje Dariusz Marcjasz.

Paybynet to system płatności internetowych funkcjonujący w trybie ciągłym i dostępny 24 godziny na dobę. Dzięki usłudze pieniądze przekazywane są bezpośrednio z konta klienta na konto e-sklepu. Każde zamówienie i płatność przez Paybynet stanowi osobną transakcję, co znacznie ułatwia księgowanie i usprawnia obsługę klientów. Paybynet świadczy również usługę bramek płatniczych do banków dla funkcjonujących na rynku operatorów płatności internetowych.

lista aktualności