Aktualności

Jak wdrożyć płatności on-line w sklepie internetowym?

Data: 2016.06.21

Jak wynika z badania „E-commerce w Polsce 2015” firmy Gemius, szybki przelew przez system płatności online (np. Paybynet) to metoda płatności, która ułatwia zakupy w Internecie. Dlatego każdy, kto prowadzi e-sklep, powinien zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzie, jakim jest system płatności internetowych. Dziś nie tylko liczy się niska cena. Ważne jest także spełnianie oczekiwań klientów w zakresie dostępności do wygodnych i szybkich sposobów płatności w Internecie.
 

Jak wybrać system płatności on-line?
 

Popularnych systemów płatności na polskim rynku jest co najmniej kilka, jak zatem wybrać ten najlepszy? Na pewno warto zwracać uwagę na opinie o firmie, która oferuje rozwiązania do realizacji płatności internetowych dla sklepu. Warto też sprawdzić, czy dostarczane przez nią usługi zapewniają odpowiednie bezpieczeństwo wykonywanych płatności internetowych. Jednym z systemów płatności, który spełnia te wymagania, jest Paybynet. W odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych, w systemie płatności Paybynet środki w pełnej wysokości, odpowiadającej wartości transakcji, są przekazywane bezpośrednio z rachunku bankowego klienta na konto bankowe sprzedawcy, w schemacie: jedna płatność – jeden przelew. Dzięki temu sklep nie ma potrzeby rozksięgowywania płatności, jak ma to miejsce w przypadku obsługi płatności przez inne systemy.
 

Jak wdrożyć systemy płatności na platformach, na których działają sklepy internetowe?
 

Platformy dostarczające oprogramowanie dla sklepów internetowych zapewniają im funkcjonalność, jaką są płatności internetowe. Z kolei systemy płatności są obecne na platformach e-commerce. Dzięki temu wdrożenie płatności dla sklepu jest przeważnie procesem łatwym i odbywa się w dwóch schematach:

  • uruchomienie gotowego modułu płatności będącego częścią dostępnego oprogramowania platformy,
  • zainstalowanie specjalnej wtyczki, która dodaje fragment oprogramowania.

Uruchomienie modułu płatności on-line na platformie SaaS sprowadza się w wielu wypadkach do oznaczenia odpowiedniego pola w panelu administracyjnym e-sklepu oraz zawarcia umowy na realizację płatności.

Proces, którego szczegóły uzależnione są od specyfiki konkretnej platformy, w uproszczeniu wygląda następująco:

  • sklep internetowy wybiera system do realizacji płatności on-line,
  • sklep kontaktuje się z wybranym systemem płatności, ustala szczegóły uruchomienia płatności oraz podpisuje umowę,
  • sklep internetowy wypełnia wymagane pola w swoim panelu administracyjnym (np. numer konta, na które chce odbierać przelewy za towary i usługi, hasło itp.).

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku instalacji wtyczki:

  • e-sklep wybiera interesujący go system płatności,
  • sklep pobiera i instaluje wtyczkę,
  • sklep internetowy podpisuje umowę z wybranym systemem płatności,
  • e-sklep wpisuje do zainstalowanej ‘wtyczki’ wymagane dane.

Szczegóły uruchomienia systemów płatności współpracujących z daną platformą są publikowane na stronach platform.

W przypadku, jeśli e-sklep nie korzysta z żadnej z dostępnych platform sklepowych, można skontaktować się bezpośrednio z dostawcą płatności, który przekaże odpowiednią dokumentację techniczną, umożliwiającą uruchomienie systemu płatności internetowych dla sklepu.

 
lista aktualności